Vyhledávání

Kontakt

REGION, spol. s r.o.
Žižkova 457
Kostelec nad Orlicí
517 41

IČ: 15529282
DIČ: CZ15529282
Číslo účtu: 23605571/0100
IČP:1001965531

Erik Provazník
+420 604 374 364

team@region-racing.cz

TOPlist

   

  

Martin Gudába a jeho příprava na sezónu 2012

28.02.2012 11:39

    Martin Gudába, slovenský závodník na skútr, nám zaslal, jak se on připravil na sezónu 2012.

"S přípravou na sezónu 2012 jsme začali asi týden po skončení sezóny 2011. Odměřili jsme starý motor na brzdě, aby jsme měli porovnávací hodnoty pro měření na nových motorech. Jedině takto jsme mohli zjistit, jestli jsme se posunuli dále nebo o krok na zpět."

Martin nám také napsal, že pro třídu OPEN v MM SR bude mít 2 motory. Jeden trénkový a druhý (ostrý) závodní. Pro třídu RACING v MMČR bude mít nový motor v kompletní úpravě od italské firmy Malossi. S přípravou motocyklu mu pomáhá hlavně jeho otec Vladimír Gudába. Podle Martina vše řídí otec,  který se o motocykly stará a skláda je. "Je to mechanik, kterého bych těžko našel. Vyzná se, vytváří precizní práci a mohu se na něho zcela spolehnout.", řekl Martin.

Jak se skládá motor?

    Motor se skládá od úplného základu. Upraví se blok, nalisují se do něho speciální ložiska, nalisuje se klika, která musí být vycentrovaná s minimálními "chybami". Následuje nasazení pístu, válce, hlavy a svíčky. Nahodíme zapalování a přesně nastavíme hodnoty. Musí být všechno správně nastavené, a tak se nevyhneme indikátorovým hodinkám.

    Co se týká sání, nejdříve se sestaví do předního bloku klapky s karbonovými lístky, krátká příruba, karborátor a vzduchový filtr .

    V zadní části bloku se nachází převodovka a opět zde nalisujeme všechna ložiska. Nalisujeme si převody, které si matematicky převedeme podle typu tratě (rychlá, pomalá, ..) a vložíme do převodovky. Máme více možností převodových poměrů a tak se dá vždy "laborovat", jaký zvolíme.

    Ve středu bloku máme takzvaný variátor, který je namontovaný na klice a přenáší nám výkon z kliky přes řemen na zadní řemenici a spojku, která je zase upevněná na hřídely převodovky.

A nesmíme zapomenout ani na výfuk, který je bezpochyby také velmi důležitý. Aby měl motor tah v každém režimu, potřebujeme mít vše "tip ťop". Potom si můžeme vychutnat ten krásný zvuk 2taktu při 14 500 otáčkách za minutu.