Itálie pohledem mechanika
Abyste nemuseli číst pořád jen moje reporty, dovolím si Vám sem překopírovat report, dojmy a pár informací pohledem nového mechanika REGION racing teamu Ondry ! Čtěte!
Ondřej Kroutil, student Brněnské školy, který se zde věnuje přímo motocyklovému oboru.Shrunul nám trénovaní v Itálii z pohledu mechanika.
Zde jeho slova a pocity z pracovního výletu do Itálie :
Dne 10.3. jsem s Erikem Provazníkem, jezdcem Českého Supermoto a Německé soutěže ADAC jeli do Itálie na 14 dnů trénovat na sezonu 2015.Trénovat jsme začali 7:30 ranním během a dynamickou rozcvičkou na motokrosové trati v Torre s motocyklem Yamaha yz-f 450 2014 s úpravou výfuku Akrapovič a doladěnou palivovou mapou výfuku odpovídající, přední brzdový kotouč Grosskopf a s tím spojený adaptér na brzdový třmen.Tlumiče jsou sériové od značky Kayaba nastavené a upravené panem Luborem Kaňou firmou LK Suspension.Tréninky probíhaly po etapách.Vždy se začínalo seznámení s tratí ve formě jízdy ve stupačkách, která byla pro jezdce velice obtížná.Následovalo trénování se skupinovým startem a jezdci si hledali ideální stopu pro průjezd tratě.Následoval trénink kvalifikace, kdy se jezdci seřadili na start,proběhl start a snahou jezdců bylo umístit se v prvních pozicích.Po průjezdu dvou kol se jezdci opět seřadili na start a proces se opakoval.Další etapou byl společný start a ujetí 4 kol.Následovalo zapsání časů,odpočinek jezdců a další rozjížďku se jezdci postupně pouštěli na trat s naměřenými časy od posledního po prvního.Smyslem tohoto tréninku bylo dojetí ve stejném čase po ujetí stejných počtů kol.Po celodenním trénování si jezdci ve finále opět projeli trať ve stupačkách.Etapy jízd byly stejně dlouhé jako etapy odpočinku.Tímto stylem počitadla motohodin ukázaly aktivních 2-2,5h jízdy denně na motorce což jezdcům dávalo dostatečný důvod odpočívat do druhého dne.V odpočinkovém režimu se probíral průběh dne a postřehy jezdců a mě jakožto mechanika.Plánoval se také program na druhý den.
Druhý den jsme přejeli na trať u města Rivarollo Mantovano, kde průběh tratě dokumentovala teamová reportérka Anna Kosařová.Zde jsme strávili dva dny s tréninkovou náplní.Následoval odpočinek a přejezd do Mantové, kde se jelo Italské mistrovství Juniorů v motokrosu a trať pro náš trénink byla nedostupná.Vyhledali jsme trať v Canneto Sull Oglio a odpočinek jsme strávili v kempu.Následovala trať u města Cremonna.Další tratí byla Crota, kde trénoval i mistr Evropy v motokrosu Braien Hsu.Perfektní tratí byla trať u města Dorno kde jsme mohli opět porovnat síly s Hsuem.
Tratě po kterých jsme přejížděli byly od sebe vzdálené kolem 10-30km.Nocování a elektrika vycházely na 10Euro,trénink vycházel na 15-20Euro.Každá trať byla udržovaná a pravidelně zavlažovaná-byly vytvořené skvělé podmínky pro trénování.Přistup na takto připravené tratě bylo možné 7 dní v týdnu od rána do večera.
Servis motorky probíhal pravidelně po každé jízdě.Dolití benzínu, otření vidlicových trubek,kontrola oleje (každých 5mth výměna oleje vždy osvědčené Švýcarské značky Motorex+olejového filtru),čistění od bahna a čistění a mazání řetězu proběhlo vždy s produkty Motorex, které v písku bylo opravdu nutné.Měnil se také simerink pod řetězovým kolečkem a řetězová sada.
Poslední dny jsme strávili na dráze v Ottobianu..Při příjezdu jsme měli v plánu den odpočinku a na závodišti probíhaly rovnou 3 závody.Pitbike supermoto, krajský přebor v motokrosu a Enduro sprint.Depo bylo nabyté k prasknutí a o zábavu bylo postaráno. Ani na tomto tréninkovém okruhu nechyběla motoristická celebrita.Jednalo se o jezdce německého ADACu Michyho Hermana.Michy se může pochlubit titulem mistra republiky v německém superkrosu.V dnešní době se Michy zabývá tréninkem mládeže a to v těchto disciplínách:moktors,superkros,supermoto.Jakožto zkušený pilot poradí i s nastavením celého motocyklu.
Dalším dnem jsme začali trénovat na upravené Yamaze yz-f 450 Supermoto na silniční dráze.Motorka má upravený výfuk od značky Sharon s dvojcí výfukových tlumičů a doladěnou palivovou mapou.(gem boy),rozšířenou zadní kyvnou vidlici,nastavovatelný krk řízení,karbonový upravený náfuk sání neboli přímé sání,tunningovými vačkami,radiálním brzdovým válcem,kola Marchesiny.
Spolu s Erikem jsme se snažili naladit tlumiče tak abychom dosáhli co nejlepších časů.Přední tlumiče byli značky Mazochi a zadní tlumič značky Ohlins TTX.Naladění a servis těchto tlumičů provádí opět Lubor Kaňa LK suspension.Erik přinášel poznatky chování motorky a já sledoval , měřil čas a potápění vidlic.Po společném zvážení jsme tlumiče postupně přitvrzovali.Opakem bylo deštivé počasí a mokrý povrch kdy se Erik dožadoval měkčího nastavení tlumičů pro lepší kontrolu trakce.Laborovali jsme také na odměřováním paliva abychom ušetřili zbytečná kila a nejezdili s plnou nádrží.
Přístup Italů k motosportu je paradoxní oproti Česku,kdy jsou tréninky výrazně omezené na neudržovaných tratích.Překvapil mě i kolektiv,který si na těchto místech drží svojí atmosféru.Lidé jsou ochotní a chápaví.
V mých volných chvílích mi byla svěřena zrcadlovka a kluci z REGION racing cz mi přes aparát ukazovali svoje umění, z čehož jsem měl radost.
Tímto bych chtěl poděkovat Erikovi Provazníkovi a ostatním zúčastněným za zasvěcení do teamu a jeho trpělivost při mých začátcích.
Mechanik Ondřej Kroutil.
Kontakt
Praha 1
110 00
IČ: 083 56 378
DIČ: CZ08356378
Číslo účtu: 115-9924310237/0100
IČP:1013138261 Erik Provazník
+420 604 374 364
team@region-racing.cz