Vyhledávání

Kontakt

REGION, spol. s r.o.
Žižkova 457
Kostelec nad Orlicí
517 41

IČ: 15529282
DIČ: CZ15529282
Číslo účtu: 23605571/0100
IČP:1001965531

Erik Provazník
+420 604 374 364

team@region-racing.cz

TOPlist

   

  

Streetfighter junior - KTM Duke 125 trochu jinak

14.03.2012 12:55
fotka
 

Dosud se továrna z Mattinghofenu soustředila na velké motorky, ale doba je zlá a trh si žádal prémiovou 125ccm. KTM se musela se držet linie modelové řady a zároveň nabídnout stroj za rozumnou cenu. Chytré hlavy se daly dohromady, přizvaly pár puberťáků na poradu a výsledek stojí za to.

O technice jsme psali už v prvním článku, takže pokud vás zajímá, jak je Duke postaven, podívejte se sem. Tentokrát se podíváme na pocity z jízdy a na styl, který Duke nabízí. Z ohlasů generace, pro kterou je Duke určen, máme jasné zprávy – nic lepšího před školou stát nemůže. Motorka vypadá na první pohled jako podstatně větší objem. Stroj je na svou kategorii hodně velký, design je agresivní a neokoukaný. Jediné, co by letělo do nejbližšího žlutého kontejneru, je zadní plast držící SPZ, homologace si ale žádá své.

KTM samozřejmě nezůstala pozadu ani s příslušenstvím, kromě alternativních polepů, LED osvětlení a dalších doplňků pro Duka samotného je tu možnost nakoupit celou kolekci zaměřenou právě na tento stroj - a co si budeme povídat, když už KTM tak se vším všudy.

K testu jsme zvolili prostředí, které se k Dukovi neodmyslitelně hodí. Skatepark nám ukázal, kam tenhle stroj patří. Do prostřední ramp a posprejovaných stěn zapadl dokonale, škoda jen, že tradiční osazenstvo tohoto místa mělo zrovna dobu školní docházky. I tak jsme ale na pár potencionálních jezdců narazili a reakce byly veskrze kladné. První co zaujme, je samozřejmě design. Ten se podle všech rozhodně povedl, další dotazy vedly k parametrům, někteří zasvěcení se udivili nad USD vidlicí a značkou tlumičů WP.

Ovladatelnost Duka na malém protoru byla vynikající, jediný problém byl s omezeným „rejdem“, který při ostrých otočkách přinesl sem tam horké chvilky. Na druhou stranu při běžném provozu s rejdem problém mít nebudete. Co si ale budeme povídat, Duke si říká o trochu nestandardní zacházení, díky silné přední brzdě dostanete motorku na přední bez větších potíží, stačí k tomu dva prsty a dobře ohřátá pneumatika.

Pro učení základních návyků jízdy na motorce je Duke ideální stroj, díky vynikajícímu podvozku snese i hodně hrubé zacházení s naprostou jistotou, díky tomu může jezdec získat návyky ovládání většího stroje, ke kterému schází už jen pár koní navíc. Jak jsme byli nadšení z jízdy po předním, trochu nás zklamala nechuť Duka jezdit po zadním. Jde to, ale chce to opravdu hodně soustředění a síly. Na druhou 125ccm není objem, který by byl ideální pro nacvičování dlouhých wheelie.

V našem minitestu image Duke obstál rozhodně na výbornou. Vyčnívá hlavně vynikajícím designem spojeným s řadou stylových doplňků. K tomu jsou tu vynikající jízdní vlastnosti, tuhý podvozek, dobré brzdy a mnoho dalšího. Tečkou za celým dílem je relativně příznivá cena, kterou se podařilo dostat pod sto tisíc korun, což je vzhledem ke komponentům, ze kterých je Duke sestaven úspěch. Pokud tedy chcete před školou udělat dojem a hodně dobře se svézt, láká vás kategorie naked biků, volba je jasná.

Zdroj: motodeník.cz