Vyhledávání

Kontakt

REGION, spol. s r.o.
Žižkova 457
Kostelec nad Orlicí
517 41

IČ: 15529282
DIČ: CZ15529282
Číslo účtu: 23605571/0100
IČP:1001965531

Erik Provazník
+420 604 374 364

team@region-racing.cz

TOPlist

   

  

Jak na zimní přípravu - Michal Votroubek a Lukáš Studený pod odborným dohledem

05.01.2012 12:50

    Máme za sebou vánoční svátky, při kterých je myšlenka na fyzičku asi to poslední, co nás napadne. Pokud to ale s ježděním myslíte vážně a nechcete v prvním závodě odpadnout ve třetím kole, měli byste na sobě začít pracovat. Jak na to, jsme se byli podívat na trénink jezdců REGION racing teamu.

    Tohoto tréninku v Pelhřimově se zúčastnil náš špičkový motokrosový jezdec Michal Votroubek, kterého na cvičení dovezl jednatel REGION racing teamu pan Pavel Provazník. A nechyběl ani náš špičkový čtyřkolkový jezdec Lukáš Studený, kterého přivezl jeho otec a náš partner pan Petr Studený. Z tréninku se kvůli nemoci musel omluvit Erik Provazník, který se na tento den velmi těšil. Ale už teď s Michalem a Lukášem plánuje společný trénink. 

zleva: pan Petr Studený a pan Pavel Provazník

    Jedním s tréninků nás proved Luboš Novák – osobní trenér Lukáše Studeného a dalších sportovců. Je aktivním atletem a hodně prvků z atletického tréninku přidá i do toho motokrosového. K dispozici je celá škála cvičebních metod běhací pásy, intervalový trénink a obrovský sál na cvičení.

Z čeho se skládá trénink špičkového motokrosaře?

    Záleží na trenérech, ale já zastavám metodu, že by jezdec mel být všestranný!! To znamená síla, rychlost, dynamika, silová vytrvalost, koordinace pohybu, frekvence a celková pružnost těla! To jsou důzežité atributy které musí trenér vzít v potaz a zdokonalovat.

Rozlišuješ nějak tréninkové metody pro motorkáře a čtyřkolkáře?
    Mým sveřencem je Lukáš Studený, který jezdí na čtyřkolce, ten má tréninky na sebe dělané. Žádného motokrosaře nemám, ale tréninky by se v určitých věcech podobaly, s každým z jezdců bych si promluvil, v které časti zavodů má problémy a s čím! To se snažím odstranit a zlepšit, aby se závodník cítil lépe a mohl více zabrat.
 
 
Jak často a intenzivně by měl jezdec, který chce jezdit závody trénovat?
    Se svými tréninky a s posilovnou by měl 5x týdně! Den volna před závodem a den regenerace po závodě. Dobrou pomůckou je sportestr, ale musi to mít hlavu a patu. Lukaš podstoupil Sportovni vyšetření u doktora ve Ždáru nad Sázavou (sportovní doktor), který mu podle zátěžového testu nastavil hodnoty, ve kterých se má pohybovat. Bez tohoto vyšetření nemá smysl používat sportestr!
 
 
Je pro trénink nezbytně nutná posilovna nebo se dá cvičit doma či v tělocvičně?
    Já jsem zastánce, že posilovna je nutná v každém tréninku. Počínaje volejbalem končeje kuželkama. Doma je cvičení velice složité, to si může dovolit jen zkušený cvičenec. Velice dobrá cvičební pomůcka a novinka, která se opět dostává do popředí je Intervalový trénink, který vede u nás v posilovně moje partnerka Petra. Lukáš se ho pravideně účastní.
 
 
Prochází motokrosový trénink nějakým vývojem nebo jsou metody stále stejné?
    Hrozně záleží na trenérovi, jak se zdokonaluje. Já hodně čerpám z atletiky, kterou závodně dělám a využívám k tréninku koordinační žebříky, expandery, jak silové tak rychlostní či pásy na běhání. A velice dobrý je Intervalový trenink- jedná se o trénink s vlastním tělem maximálně expander (guma, která nám vytváří odpor) nebo lehké činky, tento trénink je koncipovaný na celé tělo.
 
 
Důležité v tomto tréninku je to, že se při něm používá časovač, kde se nastaví časy a podle toho cvičíme. Například nastaví se 30 vteřin cvičeni a 10 vteřin pauzy a při každém dokončení nám ten časovač zapípá, tak se o to nemusíme starat a hlídat čas. Takto máme třeba 9 kol na celé tělo. Po každých 2 týdnech se trénink změní, jak obsahem cviku, tak čas práce a odpočinku, tak počtem kol!! Tento trénink je vynikajici na fyzičku, kapacitu plic, urychluje metabolismus. Takto nápadný trénink máme díky mé partnerce Petře Sedláčkové, která se o nás takto pěkně stará v tomto treninku. Děkujeme
 
 
Jakých chyb se jezdci nejčastěji při tréninku dopuštějí?
    Většinou je to horší držení těla, špatná technika cvičeni a zkrácenost svalů při protahování. Ale tyto problémy jsou u 90 procent návštevníků posiloven a bežné populace. Je lepší si na to domluvit trenéra, aby tyto chyby odstranil.
 
 
Jaký je nejlepší doplňkový sport k motokrosu?
    Kontrolované posilování celého těla, běhání, plavání, strečink, popřípadě intervalový trénink.
 
 
Poked chce jezdec začít s kvalitním a intenzivním tréninkem, jak na to? Je nutné mít trenéra nebo může přípravu zvládat sám?
    Jak na to? Hlavně si vybrat trénéra, který mi bude pasovat a bude všestraně zaměřený, to je důležité, ta všestranost! Trenér se stará o vše, o tréninky, o intenzitu tréninku a složení tréninku. Trenéra je nutnost mít, jestliže sportujete na této urovni, jako Lukáš! Bez trenéra je to velice složité, sám to vím z vlastní zkušenosti z atletiky. Sestavovat si tréninky, hlídat série opakování a techniku je naročné a vyčerpává to. Lepší je aby to trenér dělal za vás. Sveřenec se pak už jen může soustředit na správné odcvičení.